lauantai 14. tammikuuta 2017

Kuuntele, opi,jatka matkaa

"Älä tuhlaa aikaa epäonnistumisen vihaamiseen. Epäonnistuminen on onnistumista suurempi opettaja. Kuuntele, opi, jatka matkaa."   (Clarissa Pinkola Estes)


Olen tuhlannut elämästäni satoja tunteja hyödyttömään epäonnistumisten vihaamiseen. Olen mököttänyt, kiroillut ja kironnut kaikki mahdolliset Jumalatkin.


Olin sitä mieltä, ettei minun pidä epäonnistua. Olin siis tyhmä. Viisas en ole vieläkään, mutta ymmärrykseni on hieman kehittynyt ja hyväksyn senkin, että voin epäonnistua.


Enää en lakkaa yrittämästä, jos olen epäonnistunut. Voin yrittää aina uudelleen ja uudelleen. Tämä ei tarkoita "pään seinään hakkaamista", eli jos jokin ei toimi, niin se ei sitten toimi.


Kyky luopua on joskus yhtä tärkeää, kuin epäonnistumisten hyväksyminen.


                                                                                                          Markku Laitinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti