tiistai 13. joulukuuta 2016

Tässä minä

"Aina vähän väliä joku nostaa päätään: Tässä minä!
Omaisuuksineen, kultineen, hopeoineen: Tässä minä!
Kun hän on saanut pikku puuhansa kuntoon,
nousee kuolema väijyksistä ja sanoo: Tässä minä!"
                                                                             (Omar Khaijam)


Sellaisia me ihmiset olemme, yritämme pöyhistellä toistemme edessä, kuin riikinkukot. Tuomme uudet "lelumme" näytille ja olemme iloisia, kun toisilla ei ole sitä mitä minulla on.


Aina pitää löytää joku itseään surkeampi, että oma kuva näyttäisi paremmalta. Turhaudumme ja ikävystymme ellei kukaan huomio saavutuksiamme.


Kaipaamme kehuja ja ylistyksen osoituksia. Tahdomme olla arvostettuja. Kritiikistä loukkaannumme. Sitä ajatusta emme siedä ollenkaan, että elämä päättyy kuolemaan.
                                                                                                            
                                                                                                               Markku Laitinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti