keskiviikko 26. heinäkuuta 2017

Yhteiskunta terveemmäksi.

"Vahvistamalla ja selkiinnyttämällä ihmisyyden ja ihmisyhteisön toimivuuden kannalta
arvokkaita normeja ja sääntöjä me teemme yhteiskuntaa terveemmäksi jälleen. Meidän on syytä selvästi osoittaa, ketä ja mitä arvostamme ja kunnioitamme ja miksi. Sillä tavoin me vahvistamme niitä normeja, joita itse pidämme arvokkaina. Sillä tavoin voimme osaltamme selkiinnyttää
arvomaailmaa ympärillämme ja vaikuttaa siihen, mihin suuntaan kulttuurimme kehittyy."
              
                                                                                                                        (Björn Sjövall)


Jos on mielestäni väärin, että markkinatalous ohjailee kaikkea toimintaa, niin minun tulee sanoa
se ääneen, eikä vaan kiroilla itsekseni.


Jos en tahdo, että koko hyvinvointivaltiojärjestelmä romutetaan ja osat myydään kansainvälisille
sijoittajille, niin minun täytyy vastustaa sitä äänekkäästi.


Jos tahdon, että lapsista, sairaista ja vanhuksista pidetään huolta ilman, että samaan aikaan
puhutaan toimintojen tehostamisesta ja esitetään tuottovaatimuksia, niin minun täytyy ilmaista se.


Jos en hyväksy sitä, että globaalit hoiva-alan yritykset rahastavat maassamme ja vievät voittonsa
veroparatiisien suojiin, niin minun tulee taistella sitä vastaan kaikin voimin.


Minun tulee osoittaa selkeästi, mitä arvostan, kunnioitan ja pidän arvokkaana.


                                                                                                                             Markku Laitinen



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti