torstai 21. joulukuuta 2017

Miksi olen elänyt?

"Luulen, etten olisi jaksanut elää, ellen olisi kirjoittanut ja kirjoittaessani elänyt uudelleen
elämääni, vaikka elämässäni ei olekaan paljon hyvää kertomista. Olen kirjoittanut kaiken
itseni tähden jaksaakseni elää ja selvittääkseni itselleni miksi olen elänyt. Mutta miksi olen
elänyt, sitä en tiedä  ja lopettaessani viimeisenkin kirjani, on tietoni tästä vielä vähäisempi
kuin alkaessani kirjoittaa."  (Mika Waltari)


On myös sanottu, että kirjailija kirjoittaa eläessään vain yhden kirjan ja kirjoittaa sen yhä
uudelleen. Ihminen työstää omaa tarinaansa loputtomasti. Hän, joka kokee jääneensä vaille
rakkautta "huutaa rakkautensa perään".


Samanlaisia olemme me "ei kirjailijatkin", yritämme eheytyä ja päästä sopuun itsemme kanssa.
Ja loppua kohti tultaessa alamme kysellä, miksi olen elänyt?


Se joka löytää vastauksen, voi kuolla tyytyväisenä ja rauhassa.


                                                                                                                         Markku Laitinen



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti